Slika U nedjelju, 05.05.2013., obilježava se Nacionalni dan osoba s cerebralnom paralizom. Procjenjuje se da u Republici Hrvatskoj živi oko 3% stanovništva koji boluju od cerebralne paralize. Iako se ovaj dan u Republici Hrvatskoj obilježava svake godine počevši od 2001. problemi osoba s cerebralnom paralizom, njihovih obitelji i osoba koje o njima skrbe još uvijek nisu dovoljno poznati i prepoznati.

Cerebralna paraliza pokriva skupinu poremećaja pokreta i položaja te uzrokuje ograničenu aktivnost, a uzrok je neprogresivna ozljeda fetalnog ili nezrelog dječjeg mozga. Motorne disfunkcije često prate osjetilna, kognitivna, perceptivna oštećenja, poremećaji u komunikaciji ili ponašanju i/ili konvulzivni poremećaji.

Hrvatski savez udruga cerebralne i dječje paralize ovogodišnji Nacionalni dan osoba s cerebralnom paralizom obilježiti će 06. svibnja organizacijom okruglog stola na temu „Inkluzivno obrazovanje djece s cerebralnom paralizom“. Savez je posebno senzibiliziran za ovo važno pitanje, pronalaženje rješenja i dobivanje odgovora o odgojno – obrazovnoj skrbi djece s teškoćama u razvoju i uključivanju djece u život zajednice.

Konvencija o pravima osoba s invaliditetom ističe da osobe s invaliditetom imaju pravo na dobivanje pomoći, unutar općeg obrazovnog sustava, kako bi se olakšalo njihovo obrazovanje. Nacionalna strategija izjednačavanja mogućnosti za osobe s invaliditetom od 2007.-2015. godine, naglašava važnost unapređivanja zakonodavnog okvira, kao i važnost osiguravanja infrastrukturne potpore učenicima s teškoćama u razvoju, s naglaskom na osiguravanje asistenta u nastavi i obrazovnog prevoditelja .

Inkluzivno obrazovanje podrazumijeva da su škole dužne osigurati kvalitetno obrazovanje svim svojim učenicima, bez obzira na njihove različite mogućnosti. Jedan od najvažnijih aspekata inkluzivnog obrazovanja, osim uklanjanja arhitektonskih barijera, je osiguravanje asistenta u nastavi koji pomaže djetetu s teškoćama u razvoju u savladavanju školskog programa.

Cilj okruglog stola je predstaviti aktualnu pravnu regulativu obrazovanja djece s teškoćama u razvoju i ukazati na iskustva, mogućnosti i probleme u procesu inkluzije. U zajedničkoj raspravi očekuje se odgovor na pitanje kakva je budućnost i perspektiva asistencije u nastavi i drugih oblika potpore inkluziji, od tolike važnosti za svu djecu s teškoćama u razvoju.

Za djecu s cerebralnom paralizom najvažnije je da budu aktivno uključena u život zajednice, da pohađaju školu s vršnjacima jer će im to, uz svakodnevni terapeutski rad, omogućuje da imaju svoje mjesto u društvu.

 

Svim osobama s cerebralnom paralizom, njihovim roditeljima i starateljima, stručnim djelatnicima i volonterima, te svima koji sudjeluju u skrbi i poboljšanju kvalitete življenja osoba s cerebralnom paralizom upućujemo čestitke povodom Nacionalnog dana osoba s cerebralnom paralizom, 5. svibnja.