Slika U četvrtak, 28.02.2013., s učenicima Srednje škole „Ivan Švear“ iz Ivanić Grada proveli smo drugu radionicu u okviru projekta „Volontiranje – karta za bogatiju budućnost lokalne zajednice“ . Projekt se provodi uz financijsku podršku Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva i Regionalne zaklade za lokalni razvoj ZAMAH.

{mosimage} Na početku radionice podsjetili smo se grupnih pravila koje smo osmislili na prvoj radionici. Učenici dolaze iz različitih razreda i smjerova te je stoga voditeljica Ivana izradila ogrlice s pločicama na kojima učenici upisuju svoje ime, kako bismo lakše komunicirali. Ipak, kako bismo se podsjetili tko je tko i bolje upoznali odigrali smo igru pod nazivom „Koliko listića toliko činjenica“. Voditeljice su učenicima podijelile dvije role toaletnog papira te im dale zadatak da otrgnu listića koliko žele. Nakon što je svaki učenik imao svoje listiće slijedile su upute: svatko je morao reći svoje ime i onoliko činjenica o sebi koliko je otrgnuo listića. Igra je izazvala oduševljenje među učenicima, a najsretniji su bili oni koji su otrgnuli samo jedan listić.

Učenici su zatim zamoljeni da ispune anoniman upitnik koji sadržava 6 izjava – stavova o volontiranju.

{mosimage} Nakon upitnika slijedila je prezentacija na temu Volontiranje. Voditeljica Andrea učenike je upoznala s definicijama volontiranja, zakonskim okvirom, organizatorima volontiranja, pravima i obvezama volontera, obvezama organizatora volontiranja te iznenađujućim prednostima volontiranja. Učenici su tako naučili kako razne definicije volontiranja sadrže 3 zajednička pojma: volontiranje je dobrovoljno ulaganje osobnog vremena, znanja, vještina, bez stjecanja financijske dobiti, a u svrhu pomoći drugima. U Republici Hrvatskoj Zakon o volonterstvu donesen je 2007. godine te pravno uređuje odnose između volontera, organizatora volontiranja i korisnika volontiranja kako bi se osiguralo društveno okruženje povoljno za razvoj volonterstva te spriječile moguće zloporabe volonterskog rada. Također, učenici su osvijestili i iznenađujuće prednosti volontiranja – volontiranje nas povezuje s drugima, dobro je za naš um i tijelo te može unaprijediti našu karijeru.

{mosimage} Nakon prezentacije slijedila je igra „Atom“. Učenici su se po učionici, uz glazbu, kretali poput atoma, a nakon što je glazba stala morali su se primiti za ruke s najbližim učenicima do sebe dok se ne stvore grupe od šest atoma. Cilj igre je bio taj da se učenici povežu s onim učenicima s kojima se inače ne druže i da se stvore grupe za izradu plakata, što je bio sljedeći zadatak. Nakon što smo formirali grupe učenicima je predstavljen zadatak „Oprema dobrog volontera“. Učenici su, koristeći časopise, škare, lijepilo, flomastere i sl. na sredinu plakata trebali zalijepiti volontera te oko njega sve ono što smatraju njegovom „opremom“ . Također, učenici su morali izabrati predstavnika grupe koji je plakat predstavio ostalima. U ovom zadatku učenici su pokazali svu svoju kreativnost navodeći da je za volontera poželjno da posjeduje snagu želje, da je otvoren prema različitostima, da ima svijetli pogled na budućnost, da bude kreativan, da se usudi pokazati nježnost, otvoreno progovara o problemima, ima plemenito srce, ima čistu savjest, bude pristupačan te, na kraju krajeva volontira s osmijehom na licu.

Susret smo završili evaluacijom pod nazivom „Krug raspoloženja“. Voditeljica Ivana nacrtala je tri kruga, svaki od njih je predstavljao jedno raspoloženje odnosno kako smo se osjećali na današnjoj radionici – odlično, dobro i srednje. Učenici su uz pomoć plastelina zabilježili kako su se osjećali na radionici.

Današnja radionica provedena je u veseloj i opuštenoj atmosferi stoga se veselimo sljedećem susretu krajem ožujka.

{mosimage} {mosimage}