Udruga roditelja djece i osoba s invaliditetom ,,Mali princ'' završila je s provedbom edukativnih radionica za roditelje čime je uspješno završen MODUL 2 projekta ''Ringišpil-prihvaćanje različitosti kroz učenje i igru'' koji za opći cilj ima promicanje socijalne uključenosti i jednakopravnosti djece s teškoćama u razvoju u odgojno-obrazovnim ustanovama, u kojem su sudjelovali roditelji djece iz četiri lokalna vrtića i jedne osnovne škole, kojima želimo zahvaliti na izdvojenom vremenu i izuzetnoj suradnji u svrhu postizanja cilja ovoga projekta. Projekta ''Ringišpil-prihvaćanje različitosti kroz učenje i igru'' financiran je od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja, koje je uvidjelo kvalitetu projekta i potrebu za provođenjem aktivnosti navedenih u projektu na području naše lokalne zajednice. . 

MODUL  2 je ostvaren je po završetku provedbi edukativnih radionice za roditelje djece Dječjeg vrtića Križ, koja je provedena 28.02.2019. i Dječjeg vrtića Proljeće Kloštar Ivanić koja je provedena 01.03.2019., gdje je uz ugodnu, ali i edukativnu atmosferu ostvaren cilj ovih dukativnih radionica, koji je bio educiranje i senzibilizacija roditelja za poticanje socijalnog uključivanja djece s teškoćama u razvoju u odgojno-obrazovnim odjeljenjima

Na ovim edukativne radionice sudjelovalo je 11 roditelja i 2 djelatnika Dječjeg vrtića Križ i 14 roditelja i 3 djelatnika vrtića Proljeće Kloštar Ivanić, uz čiju smo izvrsnu suradnju dobili dojam kako su spremni aktivno sudjelovati i pomoći u rješavanju problema s kojima se susreću djeca s teškoćama u razvoju prilikom integracije u odgojno-obrazovna odjeljenja.
Svi roditelji koji su sudjelovali u ovim edukativnim radionicama pokazali su želju za učenjem novih informacija kojima su nadišli strah od nepoznatoga. Pokazali su sposobnost razvijanja osjećaja senzibiliziranosti za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom, kao i volju da ta znanja i taj osjećaj svojim primjerom prenesu svom djetetu, načinom da malim ulaganjima u odgoj svog djeteta postignu da u njemu potaknu osjećaj empatije, razumijevanja i ljubavi. Ističu kako je svako dijete potrebno podučiti kako različitosti nisu prepreka stvaranju prijateljstva i druženju, što je bio i cilj ovih radionice.
 

Sudionicima svih edukativnih radionica predstavili smo rad Udruge, te sam projekt u sklopu kojega smo provodili ove edukativne radionice kako bismo odgojno-obrazovne ustanove na području lokalne zajednice i sve njihove sudionike pripremili za susrete i kontakt s djecom s teškoćama. Predstavili smo im i terapeutske i ostale aktivnostima koje se provode s djecom s teškoćama kako bi ih se osnažilo i pripremilo za ulazak u sustave odgojno-obrazovnih ustanova.  


 

Uz pomoć roditelja djece s teškoćama, ostalim roditeljima smo predstavili osobne priče i primjere iz svakodnevnog života obitelji s djecom s teškoćama, neugodna iskustva s  kojima se oni susreću i kako se oni u tim trenutcima osjećaju, te što bi ostalim roditeljima poručili što su iz prve ruke mogli saznati. U želji da im damo primjere iz što više perspektiva zamolili smo osobe s invaliditetom da s nama podijele priče o svom iskustvu kroz školovanje, na što su sudionici na radionicama reagirali vrlo emotivno ne krijući svoju iznenađenost zbog dotadašnje nesvjesnosti da se takve situacije događaju u našoj lokalnoj zajednici.
 

                                                         

Edukativne radionice su sadržavale razne aktivnosti poput kviza znanja,s pitanjima o pojedinim teškoćama, s naglaskom da nije nužno da svako dijete ili svaka osoba koja ima istu dijagnozu ili teškoću ima i iste simptome ili jednako razvijene teškoće, kao i možda neke dodatne ili popratne teškoće u smislu intelektualnih ili nekih drugih koje su potaknute primarnom teškoćom ili invaliditetom.U sadržaj radionica uklopili smo i video prikaze teškoća kao što su ADHD i sindom Down, što je potaknulo puno međusobne edukativne interakcije i ugodne razmjena iskustava.

                                     

Roditelji djece koji su sudjelovali na edukativnim radionicama su educirani o tome koliko je važna njihova uloga u ostvarivanju uspješne integracije djece s teškoćama u razvoju u odgojno-obrazovna odjeljenja i samu društvenu zajednicu za što su potvrdili da će pokušati na najbolji način utjecati i pomoći koliko je to u njihovoj mogućnosti.

                       

Edukativne radionice s roditeljima i djelatnicima provedene su u vrlo pozitivnoj, dinamičnoj i interaktivnoj atmosferi sa puno međusobnog savjetovanja i razumijevanja. Izuzetno nam je zadovoljstvo vidjeti da je cilj postignut te da smo uz pomoć ljudi dobrog srca i otvorenog uma uspjeli potaknuti stvaranje osjećaja ematije i senzibiliziranosti, koji će za sobom aktivirati val dobrih vrijednosti koje će roditelji prenijeti svojoj djeci.

Veselimo se početku provedbe idućeg MODULA koji uključuje edukativne radionice sa djecom na njima vrlo prilagođen a ujedno i zabavan način.