U sklopu projekta ''Ringišpil-prihvaćanje različitosti kroz učenje i igru'', financiranog od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja, Udruga roditelja djece i osoba s invaliditetom ,,Mali princ'' uspješno je završila s provedbom edukativne radionice za roditelje djece Dječjeg vrtića Ivanić Grad. Uz puno interakcije i međusobne suradnje sa sudionicima postignut je cilj ove edukativne radionice, senzibilizacija roditelja za poticanje socijalnog uključivanja djece s teškoćama u razvoju u odgojno-obrazovna odjeljenja.Na ovoj edukativnoj radionici sudjelovalo je trinaest roditelja i tri djelatnice vrtića uz čiji je izvrsnu suradnju ova radionica provedena vrlo uspješno.



 

Ovom radionicom nismo željeli samo prenijeti osnovne informacije i činjenice, već smo kod sudionika željeli postići osjećaj za senzibilizaciju. Kako bismo postigli taj osjećaj kod sudionika, prenijeli smo im osobne priče koje su sa nama podijelili roditelji djece s teškoćama u razvoju. Primjerima su prikazani  problemi s kojima se roditelji djece s teškoćama svakodnevno suočavaju i nose, s posebnim naglaskom na probleme s kojima se suočavaju tijekom odgojno-obrazovnog razdoblja u životima njihove djece s teškoćama, kao što su nemogućnost školovanja djeteta u lokalnoj zajednici, ostavljanje auta na mjestima za invalide i prolaze kojima se onemogućava roditelju djeteta s teškoćom slobodno kretanje s invalidskim kolicima ili drugim pomagalom, te nerazumijevanje djelatnika škola i vrtića kao i samih roditelja djece koja nemaju teškoće. Naveli smo još mnogo primjera na koje su sudionici vrlo emotivno reagirali te smo izdvojili vrijeme kako bismo o tome razgovarali. 

Zajedno smo došli do zaključka kako do tih problema najčešće dolazi zbog straha od nepoznatog, needuciranosti i neiskustva kod ostalih osoba, roditelja i djelatnika u odgojno-obrazovnim ustanovama. Podijelili su svoja iskustva vezana za dotadašnje susrete s osobama s nekim od tih teškoća, koje su ostavile jak dojam na njih što je u jednom trenutku potaknulo i nekoliko suza, a atmosferu su preplavile emocije i suosjećanje, kao i empatija. Roditelji koji su prisustvovali ovoj edukativnoj radionici pokazali su iznimnu volju raditi na poboljšanju socijalne integracije djece s teškoćama u razvoju kao i uložiti veliki trud da na što više načina poduče svoju djecu kvalitetnim vrijednostima, ljubavi i empatiji.

Sudionici ove edukativne radionice dali su nam povratnu informaciju kako svome djetetu mogu pomoći u boljem razumijevanju i prihvaćanju djece s teškoćama u razvoju, gdje su najčešće spomenuli komunikaciju i edukaciju, organiziranje druženja i prilagođavanja igre kao i poticanje svog djeteta na usvajanje, razumijevanja i ljubav prema drugima.

                                               

Kao mogući razlog nastanka problema s prihvaćanjem različitosti prilikom integracije djece s teškoćama iz perspektive roditelja smatraju kako su neznanje, nerazumijevanje i nezainteresiranost kao i strah od nepoznatog najveći faktori koji vode nastanku navedenih problema. 

Smatraju kako je moguće da je jedan od faktora i nedostatak osobnog iskustva u doticaju s djecom s teškoćama ili osobama s invaliditetom jer nisu svi imali priliku osobno ih upoznati ili komunicirati s njima, te iz tog razloga možda nemaju niti neku sigurnost u samom načinu pristupa gdje se opet zbog straha od nepoznatog ne upuštaju u bilo kakav oblik odnosa ili komunikacije s njima.Roditelji djece i djelatnici vrtića pozitivno su reagirali na ovu edukativnu radionicu navodeći kako im se svidjela radionica u cijelosti, ali kao neke od najboljih dijelova izdvajaju; spontanost prilikom iznošenja radionice gdje su dobili priliku da i oni aktivno sudjeluju, daju svoje mišljenje i zatraže savjet; video prikazi teškoća i cijeli emotivni dio kod razmjene osobnih priča, doživljaja kao i iskustava.
 

Za ovu radionicu roditelji djece i djelatnici Dječjeg vrtića Ivanić Grad imali su samo pohvale, kako na samu izvrsno odabranu tematiku, tako i na izvedbu i način komunikacije s njima. Ističu kako su se osjećali vrlo ugodno, i kako su im izvrsno prenesena iskustva i doživljaji koji su ih potaknuli na razmišljanje i promjenu. Za radionicu misle da je vrlo poučna i emotivna, te da im je prikazan temelj radionice u pravom smislu, što smatraju vrijednim pažnje i slušanja.

Edukativna radionica za roditelje djece Dječjeg vrtića Ivanić Grad, s ciljem senzibilizacije roditelja za poticanje socijalne integracije djece s teškoćama u razvoju u odgojno-obrazovna odjeljenja, provedena je u poučnoj, ugodnoj, emotivnoj i interaktivnoj atmosferi. Sudionici su aktivno sudjelovali u razgovoru i razmjeni iskustava, pokazali su trud i zainteresiranost za poduzimanje koraka za postizanje bolje socijalne integracije djece s teškoćama u razvoju u odgojno-obrazovna odjeljenja. Pokazali su empatiju i senzibilnost za djecu s teškoćama u razvoju i njihove potrebe za ljubavlju, prijateljstvom, osjećajem sigurnosti i prihvaćanjem. Svojim trudom postigli su to da je strah od nepoznatoga prerastao u razumijevanje, što će se njihovim dobrim primjerom dogoditi i kod njihove djece, zbog čega je ova edukativna radionica bila izuzetno uspješna.