Udruga ,,Mali princ'', u sklopu projekta ''Ringišpil-prihvaćanje različitosti kroz učenje i igru'', financiranog od Ministarstva znanosti i obrazovanja, završila je s provedbom tri edukativne radionica za djecu iz Dječjeg vrtića Roda, čija je svrha bila djelovanje na razvijanju empatije i prihvaćanja različitosti kod djece još od najranije dobi. Na djeci prilagođen način održane su radionice koje su na zabavan, a ujedno i edukativan način, kod djece potaknule opće ljudske vrijednosti, znanja i vještine te su naučili kako pridonijeti kvaliteti svog života i života drugih ljudi u svojoj zajednici, a na njima je prisustvovalo 25 djece vrtića Roda. Kroz razne posebno osmišljene igre prilagođene dobi djece koja su sudjelovala, poticali smo fizičko, emocionalno i socijalno razvijanje. Poticano je razvijanje razumijevanja, dijeljenja, uvažavanja, timskog rada i suradnje, suosjećanja kao i motoričkih i sposobnosti. 

Tijekom svake radionice dio vremena proveden je u dijalogu s ciljem postizanja prihvaćanja razlika i razvijanja razumijevanja kod djece. Nakon razgovora izvedena je lutkarska predstava koja je uključivala ljudske, životinjske i biljne likove, a za pouku je imala da se bez obzira na različitosti svi mogu zajedno igrati, uz malo kompromisa i prilagodbe.

                                            

Djeca su sudjelovala u igri DA/NE, gdje su ukoliko je njihov odgovor na postavljeno pitanje potvrdan stali na kvadrat u kojemu se nalazio nasmiješeni emotikon koji je predstavljao odgovor ,,da'', a ukoliko je njihov odgovor bio negativan stali su u kvadrat sa tužnim emotikonom koji je predstavljao odgovor ,,ne''. Nakon aktivnog sudjelovanja usvojili su pjesmicu pod nazivom ,,Šareni ringišpil'', te osmislili koreografiju prema tekstu pjesmice. 

                                            

Tijekom druge radionice naši vrtićanci su imali priliku po prvi puta vidjeti lutke za djecu s invaliditetom ili teškoćama, od kojih su obuhvaćene teškoće hoda, vida i sluha. O svakoj lutki se posebno porazgovaralo, pojasnilo kakvo je njezino stanje, kako se osobi s takvim invaliditetom ili djetetu s takvom teškoćom u razvoju može pomoći i olakšati im svakodnevni život, čime su pokazali svoju zrelost i empatiju.

        

Aktivnost kojoj su djeca posvetila puno pažnje i mašte izrađivanje je i bojanje svojih figurica koje su po završetku stavljene na drveni ringišpil koji se okreće, gdje su naučili da iako su sve njihove figurice različite da je njihov ringišpil prekrasan i jedinstven i da mu sve figurice pristaju.

  

Treća radionica održana je na vanjskom prostoru vrtića pod nadzorom odgojiteljica. U sklopu učenja kroz igru djeca su sudjelovala u igri sa velikim šarenim padobranom promjera 6 metara, od kojih je svako dijete primilo jednu ručkicu i zajedno su ga podizali i spuštali. Kako bi igra bila izazovnija predstavili smo im lopte na kojima su oslikani izrazi lica koji pokazuju različite emocije, a svaku loptu su pojedinačno pokušavali izbalansirati na padobranu, a za kraj su balansirali sve lopte u isto vrijeme dok i zadnja nije pala s padobrana. Ovom igrom su učili o suradnji i timskom radu kao i o razlikama. U sklopu svake radionice pjevali smo pjesmicu ''Šareni ringišpil'' koju su do kraja zadnje edukativne radionice vrtićanci u potpunosti usvojili. Tekst pjesmice uči o tome kako razlike nisu prepreka prijateljstvu i druženju. 

  

Edukativne radionice sa djecom iz Dječjeg vrtića Roda provedene su u razigranoj, poučnoj, veseloj i nasmijanoj atmosferi, gdje su sudionici pokazali veliku empatiju, razumijevanje i želju za učenjem. Najlješa hvala našim veselim vrtićancima koji su pokazali kako zaista nemaju urođene predrasude i da svatko zaslužuje pravoga prijatelja bez obzira na razlike.