Četvrtak, 18 Travanj 2019

RINGIŠPIL_Udruga ,,Mali princ'', u sklopu projekta ''Ringišpil-prihvaćanje različitosti kroz učenje i igru'', financiranog od Ministarstva znanosti i obrazovanja, završila je s provedbom trećeg modula edukativnih radionica koji se sastojao od po tri edukativne radionica za djecu iz Dječjeg vrtića Ivanić-Grad, Dječjeg vrtića Križ, Dječjeg vrtića Proljeće Kloštar Ivanić i Dječjeg vrtića Roda, čija je svrha bila djelovanje na razvijanju empatije i prihvaćanja različitosti kod djece još od najranije dobi. Na edukativnim radionicama sudjelovalo je 19 djece iz Dječjeg vrtića Ivanić Grad iz skupine Loptice, 26 djece iz Dječjeg vrtića Križ iz skupine Vjeverići i 26 djece iz skupine Cicibani, 17 djece iz Dječjeg vrtića Proljeće Kloštar Ivanić iz skupine Bubamare i 25 djece iz Dječjeg vrtića Roda. Ukupno je održano 15 radionica, u 5 Dječjih vrtića, za 113 djece predškolskog uzrasta. 

Na djeci prilagođen način održane su radionice koje su na zabavan, a ujedno i edukativan način, kod djece potaknule opće ljudske vrijednosti, znanja i vještine te su naučili kako pridonijeti kvaliteti svog života i života drugih ljudi u svojoj zajednici. Naši vrtićanci pokazali su iznimnu želju za sudjelovanjem i da svojim vlastitim trudom pridonesu promjenama u njihovom okruženju.

Tijekom svake radionice dio vremena proveden je u dijalogu s djecom, s ciljem postizanja prihvaćanja razlika i razvijanja razumijevanja kod djece. Djeca su vrlo konkretno, kreativno i s obrazloženjem odgovarala na njima prilagođena pitanja kao što su; što je prijateljstvo, što je ljubav, što su razlike, po čemu je njihov najbolji prijatelj drugačiji od njih i slično.

Kako bi naučili nešto o suradnji i pokazali kako mogu raditi u timu i pomagati jedni drugima, djeca su raspoređena u grupe od kojih je jedan dio sudionika imao za zadatak obojiti crteže na kojima su prikazana djeca s teškoćama u razvoju ili osobe s invaliditetom, a drugi dio sudionika slagao je posebno izrađene puzzle koje kada se slože predstavljaju slike djece s teškoćama ili osoba s invaliditetom. Uz razumijevanje toga da nismo svi u svemu jednaki dobri i da svatko ima svoje određene sposobnosti, upotpunjavali su se međusobno i pružali podršku prijateljima pomažući im u izvršavanju zadatka. Po završetku zadatka svatko je objasnio što se na njegovom crtežu nalazi, uz njega dodao jednu pozitivnu riječ ( npr. prijateljstvo, brižnost, razumijevanje, prihvaćanje i slično.) te su od njih napravili plakate koji su izloženi u prostoru vrtića.

     

Nakon marljivog učenja i sudjelovanja u radu, sudionici su imali priliku prisustvovati lutkarskoj predstavi čija pouka je bila da se bez obzira na različitosti svi mogu zajedno igrati.

Tijekom edukativnih radionice djeca su imali priliku po prvi puta vidjeti lutke s invaliditetom, koje obuhvaćaju teškoće hoda, vida i sluha. Podijeljeni u grupe, za svaku lutku su osmislili priču tko je i odakle je, čime se bavi, što voli raditi i slično. Svojim pričama su pokazali kako i dijete s teškoćama ili osoba s invaliditetom mogu raditi bez obzira na invaliditet, igrati se i imati dobre prijatelje bez obzira na teškoće, kretati se bez obzira što to čine uz pomagala za hodanje kao i razgovarati bez obzira što ne čuju nego koriste znakovni jezik. Tijekom ove radionice istaknulo se razmišljanje djece kako invaliditet i teškoće, stvaraju određene poteškoće u svakodnevnom životu ali da nisu prepreka druženju, komunikaciji, radu, ljubavi i uživanju u životu, te ih ne vide kao razlog zbog kojega neka osoba ili dijete ne bi bili prihvaćeni i voljeni.

                                                       

Puno veselja donio je kreativni dio radionica gdje su djeca ukrašavala svoje raznolike šarene figurice koje je čekalo posebno prazno mjesto na drvenom ringišpilu koji se okreće. Po završetku ukrašavanja svojih jedinstvenih figurica djeca su s nestrpljenjem iščekivala stavljanje svoje figurice na ringišpil.  Ozarena lica naših vrtićanaca kada su vidjeli da se ringišpil okreće bila su pokazatelj njihova oduševljenja svojim postignućem tijekom čega su  naučili da iako su sve njihove figurice različite da zajedno tvore jedan prekrasan i jedinstven ringišpil koji se okreće bez obzira što sadrži sve različite figurice.

                                                                                                 

Nakon ukrašavanja ringišpila, djeca su sudjelovala u igri DA/NE, gdje su ukoliko je njihov odgovor na postavljeno pitanje potvrdan stali na kvadrat u kojemu se nalazio nasmiješeni emotikon koji je predstavljao odgovor ,,da'', a ukoliko je njihov odgovor bio negativan stali su u kvadrat sa tužnim emotikonom koji je predstavljao odgovor ,,ne''. Tijekom rasporedbe djece u kvadrate prema odgovorima koji njima bolje odgovaraju ponovno su uočili koliko smo različiti jedni od drugih, ali to i dalje nije prepreka za prijateljstvo i igru.

                                                  

U sklopu učenja kroz igru djeca su sudjelovala u igri sa velikim šarenim padobranom promjera 6 metara, od kojih je svako dijete primilo jednu ručku i zajedno su ga podizali i spuštali. Kako bi igra bila izazovnija predstavili smo im lopte na kojima su oslikani izrazi lica koji pokazuju različite emocije, a za svaku emociju su dali odgovore kada se oni osjećaju sretno, ljuto ili tužno. Kako bi se potaknuo osjećaj odgovornosti i važnosti svakog sudionika u grupnom radu, svaku loptu su pokušavali izbalansirati na padobranu, a za kraj su balansirali sve lopte u isto vrijeme dok i zadnja nije pala s padobrana. Ovom igrom su učili o emocijama, empatiji, suradnji i timskom radu kao i o razlikama.

                                                  

U sklopu svake radionice pjevali smo pjesmicu ''Šareni ringišpil'' uz koreografiju koja je pratila tekst. Tekst pjesmice uči o tome kako razlike nisu prepreka prijateljstvu i druženju. Iz pjesmice su naučili kako zajedno mogu učiniti sve, dok god su jedni drugima potpora, podrška i prijatelji.

                                     

Održavanjem ovih edukativnih radionica za djecu predškolske dobi cilj je bilo postizanje djelovanja na razvijanje empatije i prihvaćanja različitosti kod djece još od najranije dobi kako bi samostalno uz usvojena znanja tijekom svog odrastanja i školovanja mogli dugoročno primjenjivati prave vrijednosti u odnosima prema drugima. Kako bi saznali kako su ove edukativne radionice na njih utjecale upitali smo naše vrtićance da nam kako su se osjećali i što su naučili. Ovo su neki od njihovih odgovora:
Što su naši vrtićanci naučili:
-Naučili smo da moramo biti dobri prema svim prijateljima i da ih utješimo
-Naučili smo da moramo biti ljubazni i da ako prijatelj ne vidi moramo ga voditi
-Naučila sam da budemo ljubazni prema drugima i svima pomažemo
-Naučili smo da ako nekoga boli da ga utješimo i sa njim se igramo

                                      

Što im se svidjelo:
-Meni se sviđalo kad smo pjevali pjesmu
-Sviđalo mi se kada smo podizali ringišpil gore dolje
-Meni se sviđalo kada smo sve radili
-Sviđalo mi se kada smo radili ukrase i bojali
-Meni se najviše sviđalo slaganje puzzli i lopte

O tome kako su se osjećali najbolje govori izjava jednog djeteta da se u trenutku kada smo podizali ruke tijekom pjevanja pjesmice osjećao kao da će poletjeti i da može učiniti sve, baš sve.

O tome kako su roditelji reagirali dobili smo povratnu informaciju od stručnih službi vrtića s kojima smo surađivali.
Nakon svakog posjeta djelatnica Udruge ,,Mali princ'' u grupi je vladalo oduševljenje koje su djeca prenijela i na svoje roditelje. Roditelji su, dovodeći djecu u vrtić, prepričavali doživljaje svoje djece. Pohvalili su rad teta iz Udruge i bili iznimno zadovoljni pozitivnim utjecajem kojeg su ostavile na njihovu djecu. Zadnja radionica je bila vrlo emotivna. Djeca su iskazala žaljenje što se više nećemo družiti, stalno su ispitivali hoćemo li se ipak vratiti i hoćemo li se još koji put vidjeti.
Svaka od radionica je bila jako dobro osmišljena i lijepo provedena. Djeca su u svaku aktivnost bila uvedena sa objašnjenjima što će se događati, pažljivo su slušali i vrlo rado sudjelovali.

                                      

Edukativne radionice sa vrtićancima iz naših lokalnih vrtića provedene su u razigranoj, poučnoj, veseloj i nasmijanoj atmosferi, gdje su sudionici pokazali veliku empatiju, razumijevanje i želju za učenjem. Djeca su pokazala da nemaju predrasuda, da o različitostima već zrelo razmišljaju i da žele prihvatiti razlike koje svakoga od nas čine jedinstvenim.

Želimo zahvaliti našim najmanjima koji su pokazali najveća srca za druge oko sebe, za njihove osjećaje i razlike. Iza nas je jedno prekrasno iskustvo koje nas je sve zajedno zaista obogatilo, a iz njega smo svi štošta naučili. Veselimo se nastavku našeg zajedničkog druženja gdje ćemo sve naučeno primjeniti u praksi kroz sport, igru i druženje.

                                                                       

Facebook podijeli